FORANDRINGSLEDELSE • APPRECIATION AT WORK

thomas fog1.jpg
We have worked with Prosci Best Practices research from the very beginning. We have focused particularly on the role of the leader and communication of change in daily life.

Tools like the ADKAR Model and storytelling about the change have contributed to show attention and support to individuals. That created a sense of security about the changes in the company.
— Thomas Fog, Head of Coor Property, Coor Service Management

Etableringen af ny coor division

I forbindelse med etableringen af en ny division i Coor Service Management, med over 120 medarbejdere, blev en lang række arbejdsgange undersøgt og ændret. Vi hjalp den nye divisionsledelse med forandringsledelsesværktøjer til både medarbejdere og ledere for at sikre, at de mange forandringer blev en succes.

Vi hjalp Coor med at sætte fokus på bevidst ledelse ved at arbejde med Best Practice i forandringsledelse samt iværksætte konkrete initiativer for medarbejderværdsættelse. Vi brugte ligeledes ADKAR-modellen til at skabe den rette storytelling som værktøj til at involvere medarbejderne i forandringsrejsen.

Udfordringen

Etablere en selvstændig division i Coor Service Management og sikre dets succes. Divisionen skulle være i stand til at tiltrække de relevante ansøgere med den rette know-how og promovere sig selv til nuværende og potentielle kunder.

Løsningen

Vi hjalp Coor med at undersøge og ændre en lang række arbejdsgange for mere end 120 medarbejdere. Med indgående brug af ADKAR-modellen og Appreciation at Work blev medarbejderværdsættelse, selvledelse som kompetence og bevidst og proaktivt ledelse iværksat.

 

FORANDRINGSLEDELSE • ACTEECHANGE

BM0193_Coor_Joergen_Utzon-0542 Bjarke MacCarthy.jpg

The Change-simulation has opened our eyes to situational management and the importance of leading with a balance between management and leadership. We have used this angle to relate to: What is my preference as a leader and what is my natural starting-point and comfort zone? The awareness on this has been important for us to strengthen in order for us to make the best decisions at the right time.
— Mette Winge Leisner, Head of Change Management, Danske Bank

Topscore til FORANDRINGssimulering

Danske Bank bevæger sig med hastige skridt ind i en digitaliseret organisation. For at opkvalificere 250 af deres ledere blev ActeeChange brugt som et værktøj til at styrke deres forandringsledelseskompetence. Simuleringen af en skræddersyet case er et stærkt og virkelighedsnært værktøj, som giver lederne indsigt i deres egen lederrolle og hvordan handlinger påvirker individer forskelligt.

Lederne har siden efterspurgt yderligere forandringsledelse, og benytter sig fortsat af den fremgangsmåde og tankemåde, som de er blevet trænet i. Dette bliver hjulpet af, at der er blevet etableret et fælles sprog og referenceramme blandt lederne.

Udfordringen

Danske Bank står overfor en hastig udvikling mod en digital fremtid med betydning for deres evne til at lede forandringer. Ledere har brug for indsigt i hvordan de selv og deres medarbejdere tænker, føler og reagerer når man står med en forandring.

Løsningen

Ved at engagere 250 ledere i simuleringen af en skræddersyet case i ActeeChange spillet kunne vi koble læring til virkeligheden. Vi skabte et visuelt billede af forandringen, og hvad ledernes handlinger kunne gøre ved deres medarbejdere. Der er ligeledes etableret en fælles referenceramme og sprog.