Del A: almindelige handelsbetingelser
HUMAN UNIVERZ A/S
Fruebjergvej 3
2100 København Ø
Danmark
CVR: 33372027
§ 1
Anvendelse
Disse almindelige handelsbetingelser (herefter kaldet “Betingelserne”) gælder for alle produkter og ydelser, der købes hos HUMAN UNIVERZ A/S.
Ved bestilling af enhver serviceydelse (med undtagelse af abonnementsydelser) indgås en specifik kundeaftale. I tilfælde af uoverensstemmelser mellem Betingelserne og kundeaftalen, har aftalen forrang.
§ 2
Pris & udgifter
Prisen for ydelser og produkter følger som udgangspunkt den gældende prisliste på det tidspunkt, vi bekræfter din ordre, medmindre andet er aftalt skriftligt. Alle priser er eksklusive moms.
Stk. 2
Rejseudgifter uden for Storkøbenhavn i forbindelse med levering af ydelser refunderes til HUMAN UNIVERZ efter regning og kørselsgodtgørelse i henhold til de satser, der til enhver tid fastsættes af staten.
Stk. 3
Udgifter til kost, logi, fragt, andre rejseudgifter og transport m.v. i forbindelse med udførelsen af ydelser faktureres separat til kostpris.
§ 3
Betaling og betalingsfrist
Udstedelse af faktura og betalingsfrist afhænger af produktets eller ydelsens natur medmindre andet aftales skriftligt.
Stk. 2
Timebaserede ydelser:
Faktura udstedes månedligt.
Betalingsfristen er løbende måned + 14 dage.
Stk. 3
Kursus, uddannelse, certificeringer, workshops, m.v.:
Faktura udstedes op til 6 uger før programmets afholdelse.
Betalingsfristen er op til 4 uger før programmets afholdelse.
Omkostninger, f.eks. transport og logi, efterfaktureres umiddelbart efter leverancens udførelse med en betalingsfrist på løbende måned + 14 dage.
Stk. 4
Produkter, hvor § 4, stk. 2-3 ikke finder anvendelse:
Faktura udstedes ved umiddelbart efter købet finder sted
Betalingsfristen er 14 dage
Stk. 5
Såfremt du undlader at betale faktura for produkter eller ydelser rettidigt af årsager, som vi er uden ansvar for, har vi ret til rente af det forfaldne beløb på 2% pr. måned fra forfaldstid til betaling forekommer.
§ 4
Aflysning eller ændring af leveringsdato, jvf. stk 2-3
Medmindre andet er aftalt, har du mulighed for at indgå aftale om ny leveringsdato.
Stk. 2
Du kan aflyse eller ved aftale ændre leveringsdato for en hel eller delvis levering op til 8 uger før den aftalte dato uden omkostning.
Stk. 3
Ved aflysning af en hel eller delvis levering i 5-8 uger/21-40 arbejdsdage før den aftalte leveringsdato opkræves 30 pct. af prisen. Ved aflysning 0-4 uger/0-20 arbejdsdage før den aftalte leveringsdato påkræves 100 pct. af prisen.
§ 5
Refundering
Ved køb af billetter til enkeltstående arrangementer, som ikke beskrives som et kursus eller workshop, kan man ikke få refunderet sit køb.
§ 6
Tilgodehavende
Eventuelle tilgodehavende fra timebaseret ydelser eller klippekort omfatter udelukkende til det produkt, som oprindeligt er købt medmindre andet aftales.
Stk. 2
Eventuelle tilgodehavende på klippekort bortfalder 12 måneder efter klippekortets udstedelse.
Stk. 3
Eventuelle tilgodehavende på timebaseret ydelser bortfalder 12 måneder efter aftalens forventede slutdato.
§ 7
Fortrolighed
Oplysninger, som er kommet og vil komme i vores besiddelse, er fortrolig. Vi forpligter os til at holde sådanne oplysninger strengt fortroligt og vil alene benytte os af oplysningerne i udførelsen af vores forpligtelser. HUMAN UNIVERZ A/S forpligter sig til at holde alle oplysninger og viden opnået som resultat af vores interaktion med din, dine samarbejdspartnere, dine underorganisationer og/eller enhver medarbejder strengt fortroligt. Sådanne oplysninger og viden omfatter også økonomi, systemer og strategier. Denne bestemmelse omfatter alle aktionærer, medarbejdere og/eller underleverandører under direkte kontrol af HUMAN UNIVERZ A/S.
§ 8
Persondata
Den til enhver tid gældende persondatapolitik kan findes på vores hjemmeside: www.humanuniverz.dk/persondatapolitik.
§ 9
Immaterielle rettigheder
Den fulde ejendomsret til alle immaterielle rettigheder, der opstår i forbindelse med vores udførelse af serviceydelser, tilhører HUMAN UNIVERZ A/S medmindre andet er aftalt, med respekt for tredjeparts rettigheder, herunder gældende licenser udstedt til HUMAN UNIVERZ A/S, vores medarbejdere og/eller underleverandører samt materialer, værktøjer, metoder, ophavsrettigheder og lignende.
§10
Tvister og værneting
Aftalen er underlagt dansk lov undtagen sådanne regler, som fører til anvendelse af anden lov end dansk lov.
Stk. 2
Alle tvister skal så vidt muligt løses mellem parterne i mindelighed.
Stk. 3
Hvis enighed ikke kan opnås, kan hver af parterne indbringe tvisten for de almindelige domstole ved HUMAN UNIVERZ A/S’ hjemsted.
DEL B – Særlige vilkår for digitale produkter og abonnementer
Denne Del B gælder for digitale produkter (fx onlinekurser, videoer, templates, e-bøger, medlemskaber mv.) og abonnementer købt hos HUMAN UNIVERZ A/S.
Del A gælder også. Hvis noget både er nævnt i Del A og Del B, gælder Del B for det digitale.
B1. Levering af digitalt indhold
Levering sker som udgangspunkt umiddelbart efter køb via email-link eller konto/adgang, men der kan i særlige tilfælde gå op til 5 hverdage.
Tekniske forudsætninger (browser, software, netforbindelse mv.) fremgår af produktsiden. Du er ansvarlig for, at din enhed og dit netværk understøtter brugen.
B2. Priser og betalingsmidler (digitalt)
Priser fremgår af produktsiden/checkout og vises i DKK. Oplysning om moms fremgår tydeligt i checkout.
Betalingsmidler: VISA, Mastercard og Dankort. Ved særligt aftalte fakturakøb gælder betalingsfristerne i
Del A, § 3.
B3. Licens og brug
Ved køb får du en ikke-eksklusiv, ikke-overdragelig licens til det digitale indhold.
Medmindre andet fremgår udtrykkeligt på produktsiden:
Enkeltbrugerlicens: Licensen er personlig til den navngivne køber.
Virksomheds-/teamlicens: Indholdet må anvendes internt af ansatte i den købende juridiske enhed i henhold til licensens omfang (antal brugere/sæder).
Det er ikke tilladt at kopiere, dele, videresælge, offentliggøre eller på anden måde distribuere indholdet uden forudgående skriftlig tilladelse fra HUMAN UNIVERZ A/S.
Overtrædelse kan medføre ophævelse af licens uden refundering samt krav om erstatning.
B4. Support og adgang
Du modtager information om, hvordan du logger ind eller downloader.
Har du problemer med adgang, kontakt contact@humanuniverz.com.
B5. Abonnementer og medlemskaber (digitalt)
Abonnementer fornyes løbende (1 måned/1 år) indtil opsigelse.
Opsigelse: Kan ske via din konto eller ved at skrive til contact@humanuniverz.com. Opsigelsen træder herefter i kraft ved udløbet af den aftalte periode. Der beregnes ikke yderligere betaling herefter.
Du kan opdatere det betalingskort, der bruges til abonnementet, via det link i faktura/email eller i din konto.
Prisændringer varsles med rimeligt varsel pr. email. Fortsat brug efter ikrafttrædelse anses som accept.
B6. Leveringshindringer og ansvar (digitalt)
Midlertidige tekniske nedbrud hos platform- eller betalingsudbydere kan påvirke levering/adgang. Vi arbejder for hurtigst mulig normalisering.
Øvrige vilkår om omkostninger, fortrolighed, persondata og immaterielle rettigheder følger Del A, §§ 2, 7–9.
B7. Forholdet til Del A
For aflysninger/ændringer af leveringsdato for fysiske leverancer, kurser mv. gælder Del A, § 4 uændret.
Billetter til enkeltstående arrangementer refunderes som udgangspunkt ikke (jf. Del A, § 5).
For digitale køb via faktura gælder betalingsbetingelserne i Del A, § 3.
B8. Fortrydelsesret for forbrugere (digitalt)
14 dages fortrydelsesret fra købsdatoen, medmindre en undtagelse gælder (jf. forbrugeraftaleloven).
Digitalt indhold, der ikke leveres på fysisk medium (download/streaming): Fortrydelsesretten bortfalder, når levering, download eller streaming påbegyndes med dit udtrykkelige samtykke, og du samtidig har erkendt, at fortrydelsesretten dermed bortfalder.
Tjenesteydelser (fx digital rådgivning/coaching): Ønsker du start før udløb af 14 dage, betaler du for den del, der allerede er leveret, hvis du fortryder. Når ydelsen er fuldt leveret, bortfalder fortrydelsesretten.
Kurser/events på fast dato: Fortrydelsesretten gælder ikke; se også Del A, § 5 om refundering af billetter.
Sådan fortryder du: Send en mail til contact@humanuniverz.com med følgende information:
”Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/levering af følgende tjenesteydelser- Ordrenr.
- Dit navn og efternavn
- Din adresse: Vejnavn og husnr., postnr og by”
Refundering sker via samme betalingsmiddel, når betingelserne er opfyldt.
