To nye konsulenter hos HUMAN UNIVERZ i 2017

 

Vi er enormt stolte af, at kunne byde Christina Johansson og Louise Neel Høyer ombord i HUMAN UNIVERZ rejsen. Det vil vi selvfølgelig gerne dele med dig og dermed også muligheden for at lære de to nye konsulenter bedre at kende. 
De er begge blevet stille fem spørgsmål, som de derefter har besvaret med egne ord. På den måde får du et hurtig indblik i deres arbejdsgange samt spidskompetencer, rejsen inden HUMAN UNIVERZ og lidt mere, om hvem de er som person. 

Vi håber i har lyst til at læse med - for vi synes de er toppen af forandringsledelses-poppen. 

 

Lær christina bedre at kende

Christina profilbillede.jpg

1.     Hvordan vil du beskrive din plads hos HUMAN UNIVERZ?
Jeg er management konsulent og arbejder sammen med vores kunder om deres forandringsprojekter. Det kan for eksempel være ved virksomhedssammenlægninger, IT implementeringer og procesoptimeringer. Rent praktisk sker det gennem facilitering af workshops, som sparringspartner for virksomhedernes forandringsansvarlige, og ikke mindst ved at varetage praktiske implementeringsopgaver og planlægning i projekterne. Mine kollegaer og jeg hjælper med andre ord vores kunder med at få succes med den menneskelige del af forandringer.

På de interne linjer arbejder jeg bl.a. med den strategiske udvikling af HUMAN UNIVERZ. Vi er på en utrolig spændende vækstrejse, og med et stærkt team af eksperter i forandringsledelse vil vi gerne sætte vores fodaftryk og samtidig sætte generelt fokus på fagområdet. Hos mange virksomheder er arbejdet med forandringer nemlig ”uopdyrket land”, og i en verden hvor forandring sker hurtigere og oftere, kan effektiv håndtering give virksomhederne meget store konkurrencemæssige fordele.

2.     Kan du hurtigt kortlægge din vej hertil?
Jeg har mere end 15 års erfaring indenfor strategi og forretningsudvikling primært i den finansielle branche. Jeg har dels arbejdet med at ”støbe kuglerne” for den udvikling, og dermed de ofte omfattende forandringer, der skulle ske, men har også arbejdet med at teste og implementere en stor del af initiativerne i praksis. Jeg har oplevet både succesfulde projekter, og projekter der har været meget svære at få i mål. Den erfaring vil jeg gerne dele. Jeg er fascineret af, hvordan forandringer, der kan se indlysende og ligetil ud på papiret i ”hjørnekontoret”, faktisk kan være ekstremt komplicerede, når de skal implementeres og forankres i dagligdagen. Langt de fleste projekters succes handler jo ultimativt om, hvordan de mennesker der påvirkes af en forandring tager imod den og udlever den. Derfor synes jeg, at arbejdet med forandringsledelse er utroligt spændende og relevant, og en struktureret tilgang kan gøre rigtigt meget for at lette og forankre en forandring.

3.     Hvordan hjælper du allerbedst en kunde?
Det ultimative mål er jo, når vores kunder lykkes succesfuldt med deres forandringer. Så for mig handler det om, at det er kunden, der skal skinne! Derfor hjælper jeg allerbedst en kunde ved at klarlægge udfordringerne i den konkrete forandring og fungere som sparringspartner og facilitator til at nå succesfuldt i mål. Men samtidig arbejder jeg på at klæde kunden på, så de selv står stærkere i den næste forandringsopgave. At være ekstern konsulent giver den fordel, at man ikke er en del af historikken og det politisk spil mm., og derfor kan vi ofte lettere udfordre og stille de svære spørgsmål.

Nogle af de største udfordringer, jeg hjælper vores kunder med at løse er: Hvordan får man skabt en stærk sponsor for forandringen? Hvordan klæder man mellemlederen godt på til forandringen? Hvordan håndterer man bedst modstand? Hvordan laver man en kommunikationsplan, der virker? Hvordan sikrer man forankring af forandringen?

4.     Nævn tre elementer du benytter, når du arbejder?
ADKAR® er en gennemtestet og global anerkendt metode, der kan hjælpe til at strukturere arbejdet med forandringer, og gøre det langt mere effektivt. Hos HUMAN UNIVERZ benytter vi metoden hos vores kunder fordi den er let at forstå og bruge – og fordi det virker! Det andet vigtige element, er det erfaringsgrundlag, jeg har med i værktøjskassen, som dels er opbygget igennem projekter jeg selv og mine kollegaer har været involveret i, og dels er fra det omfattende Best Practice studie, der hvert andet år laves af Prosci® med input fra tusindevis af forandringsprojekter fra virksomheder og organisationer fra hele verdenen. Den viden kan give inspiration til nye indgangsvinkler og anderledes løsningsmuligheder. Sidst men ikke mindst er en positiv og pragmatisk tilgang et vigtigt element i mit arbejde. Forandringer skaber ikke altid glæde, og vi møder indimellem kunder, hvor en forandringssituation er gået helt i hårdknude. Her er det ekstra vigtigt med en positiv indstilling og en tro på, at det kan lade sig gøre

5.     Hvad er din passion?
Udover min professionelle passion for forandringsledelse, har jeg flere ting, som jeg er optaget af, og som fylder mig med energi. Først og fremmest elsker jeg naturen og udeliv for det giver mig ro og tid til refleksion. Jeg er fascineret af skønheden og det rå i uberørt natur i bjerge og ved havet. På hjemmefronten holder jeg af tiden med min familie og sammen med dem udforske nye ting og områder. Senest har det været tegning, cykling, dinosaurer og jagten på det perfekte rugbrød. Ved at have tid til at dykke ned i forskellige ting, udvider vi alle sammen horisonten og få nye færdigheder. Det giver energi og grobund for at tænke ud af boksen.

 

 

Lær louise bedre at kende

IMG_9635_high.jpg

1.     Hvordan vil du beskrive din plads hos HUMAN UNIVERZ?
HUMAN UNIVERZ er et lille konsulenthus med rigtig mange bolde i luften. Det betyder også, at der er brug for, at vi alle spiller sammen for at få det hele til at gå op. Vores hverdag er også meget omskiftelig, ligesom vores kontor kan se forskelligt ud - afhængig af om vi arbejder ude hos kunder, holder oplæg eller er ’hjemme’ hos os selv i SOHO. Dét trives jeg rigtig godt i.

Min titel er Management Consultant, og mine specialer er forandringskommunikation, adfærdsdesign / nudging, ledertræning og forandringsledelse.

2.     Kan du hurtigt kortlægge din vej hertil?
Den ultrakorte version er, at jeg igennem mange år har arbejdet med forandringskommunikation internt i store organisationer og været helt inde i maskinrummet af de forandringer, der rammer en organisation. I de senere år har jeg suppleret min kommunikationsværktøjskasse og solide erfaring med en uddannelse inden for adfærdsdesign via The Nudging Company og siden forandringsledelse i form af ADKAR. Det kickstartede min vej mod at arbejde endnu mere indgående med forandringer. Og da jeg mødte HUMAN UNIVERZ, vidste jeg, at dét var et sted, jeg gerne ville arbejde. Og heldigvis ville de to partnere, Liselotte Søndergaard og Sofie Halkjær også gerne arbejde sammen med mig. The rest is history.

3.     Hvad er din passion?
Min passion er at være med til at skabe forandringer, der er både succesfulde og effektive -  og hvor de ledere og medarbejdere, der skal gennemgå forandringen, bliver involveret og engageret i forandringen. For det er først det, der giver værdi – på bundlinjen og i forhold til arbejdsglæde og motivation.

Jeg har været optaget af at lære hele mit liv, og jeg elsker at lære noget nyt – derfor har jeg også gerne mit hoved begravet i en spændende (fag)bog eller et podcast i ørerne, når jeg går tur i min lokale skov. For tiden er jeg særligt nysgerrig på, hvordan vi mennesker er skruet sammen – både hjernemæssigt, følelsesmæssigt og adfærdsmæssigt. Det forklarer nemlig, hvorfor vi har så svært ved at ændre vaner og gøre noget andet, end det vi plejer – uanset om det er i arbejdsmæssige sammenhænge eller privat.

4.     Hvordan hjælper du allerbedst en kunde?
Grundlæggende er det min opgave at være god til at lytte og forstå, hvad det er, kunden har brug for, og hvad der virker i den konkrete kontekst, kunden er en del af. Hvad der virker i én type af virksomhed virker ikke nødvendigvis i en anden.

Jeg forsøger desuden altid at møde en kunde, hvor kunden er. Når jeg kender kundens ståsted, og hvad det er, kunden gerne vil, så hjælper jeg dem med at komme i mål. Vi lever i en tid, hvor forandringerne udelukkende tager til i antal og fart, og derfor er den bedste hjælp, jeg kan give en kunde, konkrete og håndgribelige metoder og løsninger.

5.     Nævn tre elementer du benytter, når du arbejder?
Der er mange. Men hvis jeg skal koge det ned, så bruger jeg hver gang min nysgerrighed og forretningsforståelse koblet med best practice-metoder.

 

Tusinde tak fordi du læste med. Vi håber du nu har fået et bedre billede af hvem Christina og Louise er, og hvordan de bedst kan hjælpe dig og dine forandringer. 

Kærlig hilsen
HUMAN UNIVERZ teamet

 
HUMAN UNIVERZComment